MESTI BACA!!6 Jenis Haiwan Ini Memberi Tanda Apabila Sesuatu Yang Buruk Bakal Berlaku Dan Melihat Hantu

(VIDEO): Apa Yang Terjadi Kepada Wanita Ini Mengejutkan Orang Ramai!!
(VIDEO): Pesta Tidak Bermaruah Di JepunVideo: 7 Gadis Terengganu 'Berpesta Arak' Tersebar

lo
6 Jenis Haiwan Ini Memberi Tanda Apabila Sesuatu Yang Buruk Bakal Berlaku Dan Melihat Hantu|Keberadaan mahluk halus,hantu jin atau yang sejenis dengannya tidak dapat dirasai manusia biasa.hanya mereka yang mempunyai indra ke 6 yang berkemampuan merasakan kehadiran mereka mahluk yang tidak dapat di lihat dengan mata kasar (hantu) Atau tanda tanda bakal berlaku sesuatu perkara yang tidak di ingini.
Bagi yang tidak mempunyai kelebihan indra ke 6 sesetengah orang percaya bahwa salah satu cara mengesan tanda tanda kehadiran mereka Dan tanda malapetaka adalah dengan melihat dan mendengar perilaku beberapa haiwan di sekitarnya. sebagai berikut.
1.cicak dan tokek
cicak
Umum mengatahui sejarah buruk cicak yang berlaku berabad abad dahulu,namun cicak adalah salah satu haiwan yang mengandungi banyak misteri yang unik yang dipercayai di beberapa negara islam.salah satu mistos yang dipercayai apabila anda masuk rumah dan cicak jatuh tepat dikepala anda maka anda harus membunuhnya kalau tidak salah satu ahli keluarga anda akan meninggal.
apabila ada sesuatu yang aneh berada di dalam suatu ruangan seperti kuntilanak cicak akan dengan tiba tiba masuk ketempat persembunyiannya sambil mengeluarkan bunyi yang agak panjang.
Begitu juga dengan tokek Haiwan ini juga akan mengelurkan bunyi apabila tenpat itu berpenunggu
2.Kunang kunang
kunang
Kunang kunang mungkin di anggap sebagai haiwan yang comel apatah lagi dengan timbulnya cahaya yang berkedip kedip dari bagian perutnya namun di sebalik cantik indah cahayanya ada kepercayaan yang cukup menyeramkan.
Katanya kunang kunang selalu di sebut sebagai kuku orang mati apabila kunang kunang berkumpul di suatu tempat sebagian kepercayaan mempercayai tempat itu mempunyai penunggu lain.
3.Ayam jantan
ayam
Tidak kalah dengan dua haiwan di atas,ayam jantan juga mempunyai peranan penting dalam hal ini,kita mungkin selalu mendengar ayam jantan berkokok menandakan hari sudah hampir pagi,namun bagaimakah kalau ayam jantan berkokok tengah malam? sedahkan malam masih muda lagi.
Berikut beberapa kepercayaan apabila ayam jantan berkokok sebelum pagi.
1.Menandakan ada orang berzina di kampung tersebut.
2.Menandakan ada gadis mengandung di luar nikah.
3.Pertanda sesuatu bencana akan terjadi di kampung tersebut.
5.Nampak hantu atau sejenisnya
4.burung hantu dan burung gagak
kolk
Dengan nama yang seram dan juga aktiviti yang dilakukannya waktu Malam sama seperti hantu jelas nama itu memang sesuai dengan haiwan yang satu ini.
Dipercayai burung hantu ini akan mengeluarkan bunyi apabila ternampak sesuatu yang tidak bisa di lihat oleh manusia,selain dari pada itu beberapa suku mempercayai apabila burung hantu Berada dan berbunyi di sekitar satu rumah selama 3 hari itu pertandanya bakal ada salah satu anggota keluarga anda yang akan meninggal,(umpama seperti abang ,adik,kakak,orang tua ,yang tinggal di tempat lain).
Burung gagak juga mempunyai hal yang sama apabila burung ini selalu berputar putar di kawan rumah anda maka sesuatu yang buruk bakal berlaku.
5.anjing
anjing
Anjing adalah salah satu binatang peliharaan yang di jadikan sebagai penjaga rumah atau kebun,anjing menyalak di siang hari atau malam petanda pencuri.
namun bagai manakah anjing melolong di malam hari mengelurkan bunyi seperti serigala.maka hal ini dikarenakan anjing tersebut melihat orang yang berniat jahat kepada kita dan juga tanda keberadaan mahluk halus yang agak dekat.
6.kucing hitam.
kucing
Tidak banyak orang memelihara kucing berwarna hitam ini karena mereka percaya bahwa kucing ini adalah simbol dari jelmaan penyihir dan meyakini bahwa kucing berwarna hitam membawa sial bagi sesetengah orang.
Namun sebenarnya kucing hitam mempunyai kelebihan dari kucing lain.kucing hitam lebih mampu mengesan kehadiran mahluk halus dari kucing lainnya,kucing hitam juga dipercayai akan mengikuti mahluk halus yang dia nampak.Sebagian orang juga percaya bahwa mayat yang dilangkahi kucing hitam akan mengundang perkara yang tidak baik.


KANTOi!! VIDEO DOKTOR GATAL DIRAKAM CABUL PESAKIT





selanjutnya dan Lihat VIDEO DISINI




Artikel Menarik:








0 Komentar untuk "MESTI BACA!!6 Jenis Haiwan Ini Memberi Tanda Apabila Sesuatu Yang Buruk Bakal Berlaku Dan Melihat Hantu"

loading...

pro

 
Copyright © 2014 HARIAN METROO - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info